ویروس تلفن همراه

به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: این روزها بنا به شرایط خاصی که حاکم هست، بعضی از افراد درصدد سوء استفاده از این شرایط هستند و باید بیش از پیش دقت کنیم و اطرافیانمان را نیز آگاه کنیم.

وی افزود: این ویروس با عناوین مختلف از طریق پیامک به کاربران ارسال شده و از آنها درخواست می‌شود روی لینک ارسالی کلیک کنند و به این صورت به محض کلیک کردن بر روی لینک ارسالی تمام اطلاعات گوشی تلفن همراه آن کاربر پاک می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: ممکن است اپلیکیشن‌ها یا لینک‌هایی در گروه‌ها و یا کانال‌ها برای دور زدن فیلتر، لینک پراکسی، افزایش امکانات تلگرام و یا مسنجر جدید و … پیشنهاد شود اما برای پیشگیری از آسیب باید به نکاتی توجه کرد.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید، راجع به هر اپلیکیشن قبل از نصب مطالعه کنید و یا از افراد مطلع سوال بپرسید، به هیچ عنوان فایل اپلیکیشن‌ها را از گروه‌ها، کانال‌ها و منابع غیر رسمی دانلود و نصب نکنید و برنامه‌ها را فقط از طریق پلی استور (play store) یا افراد متخصص مطمئن دریافت و نصب کنید.

سرهنگ مرتضوی گفت: اگر برنامه‌ای بر روی گوشی دارید که مشکوک هستید که از چه منبعی نصب شده پاک کنید و در صورت نیاز مجددا از پلی استور یا با راهنمایی افراد متخصص نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *