اثار اصفهان

به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قدرت الله نوروزی عصر امروز در مراسم افتتاحیه فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان اظهار داشت: وحدت، انسجام و همراهی بخش‌های حکومت و دستگاه‌های تقنینی، اجرایی و قضایی آن چیزی است که باید به‌عنوان محور حرکت‌ها در کل کشور قرار بگیرد.

وی گفت: امیدواریم همه بتوانیم باهمت بالا، انسجام و وحدت در استان اصفهان حرکت پویای در این مدت گذشته آغازشده را با سرعت بیشتر ادامه دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به روند تکمیل قطار شهری اصفهان، گفت: شروع پروژه خط یک قطار شهری اصفهان از 17 سال پیش آغاز شد و با چالش‌های مختلفی دست‌به‌گریبان بود البته عدم تخصیص‌ها مناسب در زمان‌هایی که می‌توانستیم باقیمت ارزان هم شهر را اداره کنیم و هم مترو را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه توسط مردانی غیرتمند به‌طور سه نوبت بدون تعطیلی در زیر زمین، شهری دیگر ساخته شد، خاطرنشان کرد: بر اساس قولی که داده شد در پایان سال گذشته قطار شهری به بهره‌برداری موقتی رسید؛ مترویی که 20 کیلومتر مسیر دارد و اولین ایستگاه آن در شمال اصفهان و ایستگاه آخرین آن در جنوب در صفه قرار دارد.

نوروزی ایستگاه دروازه دولت را ایستگاه طلاقی دو خط یک و دو قطار شهری عنوان کرد و افزود: معاون اول رئیس‌جمهور برای خط دو قطار شهری قول کمک‌های ویژه داده است.

وی از جهانگیری درخواست کرد: زمینی در جنوب غربی دروازه شیراز به مساحت 3 هکتار وجود دارد که دروازه ورودی شهر از طرف شیراز و شهرهایی همچون شهرضا و مبارکه است که حدود 10 هزار خودرو از این مسیر تردد می‌کنند؛ نامه‌ای در این خصوص تهیه‌کرده‌ایم شما دستوری صادر کنید تا وزارت ورزش و سازمان ورزش این زمین را در اختیار شهرداری قرار دهد البته در مقابل آن زمین‌های ورزشی و فرهنگسرا را تهاتر کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این محل به‌عنوان یک ورودی و منبع مالی برای خط 3 مورداستفاده قرار بگیرد، گفت: محل‌های زیبایی تجاری، خدماتی، رفاهی و موارد دیگر مورداستفاده قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: همه ما معتقد هستیم اصفهان کلان‌شهر تاریخی و فرهنگی است که همه به آن افتخار می‌کنیم، این اصفهان می‌تواند به یک مرکز اقتصادی برای گردشگری ورد استفاده قرار گیرد.

نوروزی گفت: استدعا داریم که تلاش شود این میراث چند صدساله اصفهان به دلیل خشک شدن زاینده‌رود تخریب نشود؛ سه میراث بزرگ اصفهان یعنی چهل‌ستون، میدان نقش‌جهان و مسجد جامع میراث‌های ثبت‌شده در یونسکو است ولی امروز به دلیل خشک‌سالی مورد تهدید واقع‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *