بازسازی سرپل ذهاب

مجتبی نیک کردار روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سرپل ذهاب افزود: از امروز تیم های کارشناسی نسبت به شناسایی واحدهای مسکونی خسارت دیده اقدام می کنند تا پس از تایید به خانوارها اجازه اسکان داده شود.

وی اظهار داشت: تلاش می شود تا با ادامه خدمت رسانی، شرایط زندگی برای مردم زلزله زده به حالت قبل بر گردد و مشکلات آنها در کمترین زمان ممکن رفع شود.

وی بیان کرد: از امروز نماینده پزشکی قانون با بخشداری با حضور در روستاها، نسبت به شناسایی افرادی که بدون مجوز پزشکی قانونی دفن شده اند، اقدام می کنند.

وی شمار کشته شدگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه را 436 تن اعلام کرد و گفت: از این تعداد 333 کشته مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است.

فرماندار سرپل ذهاب نیز در سخنانی، بر لزوم جمع آوری زباله های عفونی تاکید کرد و گفت: زباله های عفونی و شخصی خانوارها، اگر جمع آوری نشود، احتمال شیوع بیماری ها بسیار زیاد است.

سنجابی گفت: با هدف تسریع در انجام کارها، منطقه چهار تهران در امر پاکسازی و جمع آوری زباله های شهر سرپل ذهاب مشارکت دارد.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تا ظهر جمعه 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *